18 May-2024 السبت - 11 ذیقعده 1445 شنبه - 29 اردیبهشت 1403 23:32 (GMT) 23:32 ارتباط با ما
خبرگزاری آگاه
اسکوچیچ تمامی جوانب را برای صعود تیم ملی در نظر دارد/ بازی منطقی راه غلبه بر شیطنت حریفان است
شنبه 23 اسفند ساعت 20:45
اسکوچیچ تمامی جوانب را برای صعود تیم ملی در نظر دارد/ بازی منطقی راه غلبه بر شیطنت حریفان است
کارشناس فوتبال گفت: دراگان اسکوچیچ تمامی جوانب را برای صعود تیم ملی به جام جهانی در نظر دارد و از تمامی ظرفیت‌ها استفاده می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم ملی فوتبال ایران ناچار است تا در دور برگشت مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 قطر در بحرین به مصاف حریفان برود و با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا نمی‌تواند از امتیاز میزبانی بهره ببرد.

بیژن ذوالفقارنسب در مورد دیدارهای دور برگشت انتخابی جام جهانی برای تیم ملی ایران به خبرنگار ورزشی آنا اظهار کرد: به هر صورت اتفاقی که نباید رخ داده که بر اساس توافقاتی بوده است. ملی‌پوشان فوتبال کشورمان باید در منامه به مصاف حریفان بروند و مسیر صعود از این کشور عربی می‌گذرد. بحث اجحاف مطرح است ولی قابل پیش بینی بود که اگر قرار به برگزاری مسابقات به صورت متمرکز و تجمیعی باشد میزبانی را به ایران نمی‌دهند که اتفاقی مسبوق به سابقه است.

وی ادامه داد: باید به جای آنکه تلاش کنیم تا تصمیمی که گرفته شده و امکان تغییر آن وجود ندارد با تدابیری مناسب منتج به نتیجه به سود ملی‌پوشان ایران شود. به جای آنکه بخواهیم فرصت‌سوزی کنیم به فکر آماده‌سازی پر قدرت در منامه باشیم و تیم را به شکلی مهیای مسابقات کنیم که در شرایط آب و هوایی زمان برگزاری دیدارها بهترین نتایج رقم بخورد. صعود به مرحله بعد دور از دسترس نیست و باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم.

کارشناس فوتبال در مورد اینکه چگونه می‌توان شرایط صعود به دور بعدی انتخابی جام جهانی را فراهم کرد، عنوان کرد: طبیعتاً با درایت، هوشیاری و توانمندی کادر فنی و فرصت‌طلبی بازیکنان صعود اجتناب‌ناپذیر است. در دور رفت تیم ملی ضعیف و دور از انتظار ظاهر شد که دلیل آن نداشتن اطلاعات کافی مارک ویلموتس از تیمش بود و او نسبت به حریفان هم آشنایی نداشت و رقبا برایش بیگانه بودند. در دور برگشت باید فعل خواستن به درستی صرف شود و اگرچه کار خیلی سخت شده ولی ملی‌پوشان در نهایت هوشمندی و دقت با رقبا بازی کنند تا به مرحله بعدی راه پیدا کنیم.

وی درباره راه شکست تیم‌های ملی بحرین و عراق بیان کرد: سوابق رقبای عربی گویای آن است که آنها شیطنت می‌کنند و با استفاده از روش‌های غیرمعمول در فوتبال به دنبال کسب نتیجه هستند. باید بازی منطقی و کم اشتباهی انجام دهیم و با توجه به بازیکنان عالی تیم در تمامی پست‌ها بتوانیم به موقع به دروازه حریفان برسیم تا با کسب پیروزی‌های مطمئن به مرحله بعدی صعود کنیم.

ذوالفقارنسب درباره اینکه دراگان اسکوچیچ می‌تواند عامل صعود ایران به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2022 قطر شود، تصریح کرد: سرمربی کروات تیم ملی بر خلاف بسیاری از سرمربیان خارجی فردی جامع‌نگر است و تمامی جوانب را در نظر می‌گیرد. ارتباط خوبی با مربیان لیگ برتر و افراد استخوان خرد کرده در فوتبال ایجاد کرده و می‌داند که موفقیت او با تیم ملی ایران پله پرتاب او به جلو خواهد بود. از تمامی مشورت‌های مناسب استفاده می‌کند و عاقلانه تصمیم می‌گیرد. او هیچ ظرفیتی را برای موفقیت تیم ملی نادیده نمی‌گیرد و به نظرم نتایجی درخشانی در انتظار تیم او در انتخابی جام جهانی است.

انتهای خبر/8394/

پر بازدید ترین اخبار
گفتگوی ویژه
دیدگاه
اخبار برگزیده
آخرین اخبار